TPK - Illidan
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

TPK - Illidan

Guilde Illidan

AccueilS'enregistrerDernières imagesConnexion
Le deal à ne pas rater :
Boutique Nike : -25% dès 50€ sur TOUT le site Nike avec le code ...
Voir le deal

Hit & Expertise

4 participants
AuteurMessage
Zong

Zong

Hit & Expertise Empty
MessageSujet: Hit & Expertise   Hit & Expertise Icon_minitimeDim 6 Avr - 4:24

Citation :
le cap de toucher est de 442, réduit à 363 avec précision 5/5.
on considère qu'à 300, ça devient confortable.

Voila ce que je t'avais dit , jvais continué de rechercher pour confirmer
Revenir en haut Aller en bas
megasaur

Hit & Expertise Empty
MessageSujet: Re: Hit & Expertise   Hit & Expertise Icon_minitimeDim 6 Avr - 11:19

cap de toucher offhand, juste main droite c'est 150
Melchior

Hit & Expertise Empty
MessageSujet: Re: Hit & Expertise   Hit & Expertise Icon_minitimeDim 6 Avr - 11:41

It takes 15.77 Expertise rating to gain 4 expertise at level 70 which will lower your target's chance to dodge or parry your attacks by 1%. Basically 3.9425 rating per point.
Boss mobs have a ~6.5% dodge chance versus your attacks. 6.5/0.24 = 26 Expertise needed to negate this completely, which equals 104 expertise rating. Also keep in mind, since ranged attacks can not be dodged by default, expertise only affects melee attacks.

To gain 1% hit, you need 15.77 hit rating, which is point for point exactly the same. The normal miss chance versus lvl 73 bosses is ~28%, which equals 441,56 hit rating without talents.

Hit chance can be improved by talents, precision gives +5% hit chance which will lower your hit cap by 78,85 Hit rating down to 362,71. Keep in mind that the remaining few % can be reached quite easily by changing your gem sockets, bringing a moonkin druid with improved faery fire (3%), and eating Spicy hot talbuk (1.26%).

In effect, you can stack expertise or hit rating to the same effect point for point. However, once you are above 9% hit chance your special attacks should no longer miss. At this point expertise becomes the superior way for a rogue to ensure his attacks land on a mob. Expertise also reduces the chance your attacks would be parried, but since you should be standing behind your target dodge is really the only effect that a rogue will generally notice.

If you are combat spec, and have the 41'th talent point in Suprise Attacks then your finishing moves can no longer be dodged. In this case expertise would only affect your normal white and instant yellow attacks such as Sinister Strike, Gouge and Kick.
Zong

Zong

Hit & Expertise Empty
MessageSujet: Re: Hit & Expertise   Hit & Expertise Icon_minitimeDim 6 Avr - 11:58

Genre il a meme rename mon post ! Sinon y'a quelques truc que j'ai pas compris dans le texte

EDIT : ah non ça va en fait j'ai bien relu . Mais bon le cap c'est quand t'es en vhl , perso avec le toucher que j'ai , j'ai peu(pas ? ) de raté a gruul , après sur tk/ssc faut que je teste mais je pense que ça passe aussi . Le cap il faut l'atteindre trankillou tout en gardant des bonnes stats a coté
Melchior

Hit & Expertise Empty
MessageSujet: Re: Hit & Expertise   Hit & Expertise Icon_minitimeDim 6 Avr - 12:31

Zong a écrit:
Genre il a meme rename mon post !

Oui, chuis pas vite gêné hein Very Happy

Mais bon, comme ca si ca intéresse qq'un d autre, il saura où regarder

flower
Raikozu

Raikozu

Hit & Expertise Empty
MessageSujet: Re: Hit & Expertise   Hit & Expertise Icon_minitimeDim 6 Avr - 20:33

le hit c'est pour les noobs.

Go caper la luck a 255 c'est plus la classe.

Je vous apprend les jeunes, hein.
http://carbish.deviantart.com/
Contenu sponsorisé

Hit & Expertise Empty
MessageSujet: Re: Hit & Expertise   Hit & Expertise Icon_minitime

Hit & Expertise
Page 1 sur 1